Zo breek je door je uren plafond

Vandaag wil ik met je praten over het urenplafond. Ik weet niet of je weet wat dat is, maar ik liep er vrij snel tegenaan. Je wilt wel meer verdienen, maar je hebt simpelweg niet meer uren om te geven. Omdat je al heel veel werkt of omdat je niet meer wilt werken. Omdat je nog een baan hebt, omdat je nog een gezin hebt of omdat je simpelweg niet fulltime wilt werken. 

Ik weet nog dat ik in mijn beginjaren €120 euro kreeg voor een newbornshoot of gezin shoot. En blij dat ik daarmee was!! Maar als je uitrekent hoeveel van die (urenlange) shoots je moet doen om een modaal inkomen te krijgen? Stel dat je uitgaat van modaal, dat is €3000,- winst. Dus ongeveer €3500 omzet. Dat betekent dat je DERTIG shoots moet doen om dit te verdienen. Ik liep heel snel tegen een probleem aan: ik had wel genoeg aanvragen, maar niet genoeg uren om die allemaal te verwerken.

Keihard werken voor een minimaal loon

Mag ik even heel bold zijn? Ik heb niet gekozen voor het ondernemerschap om voor een minimaal loontje keihard te moeten werken. Ik wil veel omzet draaien met weinig uren zodat ik tijd heb om te groeien, te ontwikkelen, tijd door te brengen met mijn kids, te werken voor goede doelen, geld uit te delen…

Toen ik dit noemde in de online Community voor fotografen kreeg ik meteen enorm veel leuke reacties. Zo herkenbaar is het. Ik hoorde fotografen die zeiden dat ze meer omzet met dezelfde uren willen krijgen om: 

– meer te kunnen investeren in apparatuur

– meer te kunnen investeren in workshops en trainingen

– meer tijd met het gezin door te brengen

– minder te werken in een andere baan

– vaker op vakantie te kunnen

En er waren nog meer motivaties. De vraag is: Wat zou jij willen als je meer omzet zou halen met dezelfde uren? Waar zit jouw groei? Waar zit jouw vrijheid? En hoeveel zou je om moeten zetten om dat te bereiken? 

De hoofdprijs

Ik wist al heel snel: ik wil niet fulltime werken, maar wel fulltime verdienen. Omdat ik daarmee echte aandacht kan geven aan mijn fotografie en mijn klanten, maar ook omdat ik niet wilde dat mijn kids 4 dagen per week naar de BSO zouden moeten. Ik wilde blijven ontwikkelen, weer kunnen investeren in mijn bedrijf, kunnen groeien en ook tijd over houden.

Een oplossing is om de hoofdprijs te vragen voor je fotografie. 

Maar dat wilde ik niet. Ik wilde namelijk dat mijn foto’s bereikbaar zouden blijven voor een brede doelgroep. High end werken past gewoon niet bij mij. Ik wil dat mijn buurvrouw om de hoek ook langs kan komen voor een fotoshoot. Dus wat deed ik? 

Ik maakte verschillende pakketten. 

Daarmee kon ik aan verschillende mensen verschillende opties bieden. Er zit altijd wat tussen. En door het bijverkopen ná de shoot, zorgde ik ervoor dat mijn omzet met 50-200% of meer verhoogd werd. Zo kon ik met hetzelfde aantal uren toch meer verdienen. 

Dat is mijn boodschap aan jou vandaag!

De prijs die je op je website of in je brochure zet, zou nooit de omzet van de shoot moeten zijn. Als je weet HOE dan kun je ALTIJD je omzet vergroten, verdubbelen en zelf verdrievoudigen door middel van upgrades, grotere pakketten, upsell en cross sell.

IMPULSAANKOOP

Een maand geleden heb ik een drone gekocht. Gewoon omdat ik me op dat gebied wil ontwikkelen en ik de kriebels kreeg. En omdat ik mezelf wilde verwennen omdat ik een goede maand omzet heb gedraaid. 

Als jij deze mail helemaal tot het einde hebt gelezen, dan wil je waarschijnlijk weten hoe jij dit ook voor elkaar krijgt. Nou, door het ons je te laten leren. 

SERGE SMULDERS

Ik heb mijn manieren om bij te verkopen, maar topfotograaf Serge Smulders heeft weer hele andere. En wij geven jou de kans om een kijkje in onze keuken te krijgen! We kregen hier namelijk zoveel vragen over en we willen zo graag fotografen hiermee helpen dat we maar liefst 3 dagen gaan trainen. 

TRAINING, COMMUNITY EN TEMPLATES

Bij deze training krijg je een gratis pakket met ingevulde templates: rekenmodel waardebepaling, flowchart verdienmodellen, boekingsformulier, Contract, offerte, collecties met aftersale, en nog meer handige templates

INHOUD

  • drie dagen training van TWEE fotografen
  • community om gedurende twee weken al je vragen te stellen en feedback te krijgen
  • pakket met ingevulde templates en rekenmodellen
  • gratis photo critique van Serge t.w.v. 197 of een gratis quickscan van je marketingkanalen door Joke t.w.v. 197

Je kunt deze training nu aanschaffen en METEEN bekijken.

Waarschijnlijk vind je dit ook interessant: